Pris och betalning

Priserna för de beställda varorna är de som anges på svhpartner.se den dag då ordern läggs. Alla priser anges exklusive moms om inget annat anges.

Betalning sker antingen via faktura utfärdad av Svensk Servicehandels Partner AB eller med bank- eller kontokort från Visa eller Mastercard genom betalningsportalen DIBS. Vid kortbetalning debiteras det angivna kortet vid köptillfället.

Inga kortuppgifter sparas av Svensk Servicehandels Partner AB. Endast referensnummer används i dialogen med DIBS, som tillhandahåller betalningslösningen för svhpartner.se. All betalningskommunikation är krypterad enligt industristandarden SSL (Secure Socket Layer) för säker överföring över internet.

Vid betalning via faktura gäller betalningsvillkor på 10 dagar. Om fakturan skickas via post debiteras en expeditionsavgift på 30 SEK exkl. moms. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta på 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid skriftlig påminnelse debiteras en lagstadgad avgift på 60 SEK exkl. moms. Svensk Servicehandels Partner AB förbehåller sig rätten att vid enskilda tillfällen neka leverans och ompröva kundens kreditvärdighet. Vid utebliven betalning överlämnas ärendet till inkasso, varvid en lagstadgad inkassoavgift på för närvarande 160 SEK exkl. moms tillkommer. För att betalning mot faktura ska vara möjlig måste kunden godkännas i en kreditprövning.

Leverans

Leverans av dina varor sker till den adress som du har angivit vid registrering. Det är ditt ansvar som kund att hålla dina uppgifter uppdaterade och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress. Dessa uppgifter inkluderar även öppettider samt eventuella instruktioner för att kunna leverera. Om mottagaren inte finns på plats vid leveranstillfället, eller om bristfällig information hindrar vår möjlighet att leverera, debiteras kunden 290 SEK exkl. moms i bomkörningsavgift. Den angivna leveransplatsen får högst omfatta 5 trappsteg. Om leveransplatsen överstiger detta åtar sig kunden ansvaret för inbärning.

Leveranser utförs på vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Tidsbeställning. Om du som kund önskar leverans inom ett specifikt tidsintervall måste denna information anges vid beställning. Svensk Servicehandels Partner AB förbehåller sig rätten att neka leverans om det angivna tidsintervallet inte kan garanteras.

Leveranstiden är 1-2 dagar inom Stockholm och 3-5 dagar i övriga landet.

Ändring av din beställning
Du kan avboka en beställning om detta sker samma dag som beställningen gjordes genom att kontakta oss på info@svhpartner.se. Om du vill ändra din beställning måste du kontakta oss på info@svhpartner.se.

Om en beställning avbokas efter den angivna tidsramen förbehåller sig Svensk Servicehandels Partner AB rätten att debitera kunden kostnader för returfrakt av varorna.

Reklamation & Ångerrätt

Om det finns fel på en vara uppmanar vi dig att kontakta Svensk Servicehandels Partner AB. Vårt ansvar är begränsat till varans värde samt eventuella returkostnader. För att en vara ska kunna reklameras måste originalförpackningen finnas kvar.

Privatpersoner har ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Det innebär rätt att inom 14 dagar från leverans ångra köp av vissa varor. Ångerrätten gäller inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.

Vid en eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.